Podľa portálu Derniere Nouvelles d'Alsase (DNA) je vážne zranenou osobou
rušňovodič, ktorého do nemocnice previezol vrtuľník záchrannej služby.
Železničná spoločnosť SNCF informovala, že nehoda bola spôsobená
poklesom koľajiska, v dôsledku čoho vlak prednou nápravou vbehol do
tejto nerovnosti. Spoločnosť SNCF konštatovala, že ide o "zriedkavú udalosť." Podľa
DNA nehodu zrejme spôsobili dôsledky zosuvu pôdy na svahu nad traťou.
Portál dodal, že z koľají čiastočne zišiel len prvý vozeň s motorovou
jednotkou, ďalšie štyri vozne sa nachýlili.
Premávka vlakov TGV na tomto úseku trate v Alsasku bola prerušená a
odkláňajú ich vysokorýchlostných na štandardné trate. Vlaková doprava
medzi Štrasburgom a Parížom funguje, ale s meškaniami.
Vlaky TGV majú elektrický pohon a dosahujú rýchlosť až 320 km/h (pri
testoch až 574,8 km/h). Ich vývoj sa začal v 60. rokoch a prvá špeciálna
trať bola otvorená v roku 1981 medzi Parížom a Lyonom. Premávajú po
špeciálnych vysokorýchlostných tratiach bez úrovňových krížení a s
mimoriadne veľkými polomermi oblúkov. V zahraničí však vlaky triedy TGV
premávajú aj po štandardných tratiach.